Контактирајте нас за више информација
X





Zgrada_suda_4.jpg
 
Напредна претрага Напредна претрага
Географски информациони систем

Презентација финансирана од стране Америчке агенције за међународни развој

Асоцијација градова Весници мира

Салон антиратне карикатуре



Удружење крагујевчана

Лого

Редовна исплата зарада у свим јавно – комуналним предузећима у Крагујевцу
   

Захваљујући субвенцијама оснивача сва јавно - комунална предузећа у Крагујевцу успела су да консолидују своје пословање, да значајно смање затечене дугове, али и број запослених, као и да редовно измирују зараде - закључено је на седници Градског већа на којој су поред осталог разматрани извештаји о реализацији програма пословања за период 1. јануар - 31. март текуће године.

Градска Гробља су у прва три месеца остварила губитак од 1,7 милиона динара. У истом периоду прошле године губитак је био 8,1 милион. То значи, истакао је директор Никола Спасић, да смо месечно били у губитку преко два милиона, а сада 574 000 динара, што јасно показује о каквом помаку је реч. Смањили смо и број запослених. У тренутку када је преузео дужност, Спасић је затекао 70 посто запослених у администрацији, а 30 одсто оних који приходују. Цене нису мењане, нема кредитне задужености фирме, прошле године предузеће је дуговало шест плата, а сада се ушло у редовну исплату.

У ЈКП “Чистоћа“ значајно су смањени пословни расходи, за 38 посто, али су смањени и трошкови на свим нивоима. Први квартал обележиле су и значајне инвестиције - завршетак радова на Рециклажном центару који је коштао 80 милиона динара као и занављање возног парка. Од 13 камиона смећара, испоручено је девет а шест је већ регистровано. Данас и у уторак стижу још четири камиона чиме ће испорука бити окончана. На улицама се већ налази половина од две хиљаде нових контејнера. У “Чистоћи“ се зараде такође измирују редовно, као и порези и доприноси. У овом тренутку потражују 600 милиона динара, 300 милиона од физичких лица, а предузетници и правна лица дугују 150 милиона.

ЈКП “Градске тржнице“ оствариле су добитак од 38,5 милиона динара захваљујући субвенцијама оснивача, које су искоришћене за исплату пореза на имовину и накнаде за грађевинско земљиште која није плаћана од јуна 2005. године. Други део субвенција искоришћен је за исплату једне зараде и отпремнина за десет радника. Постигнута је потпуна ликвидност, у односу на период од 2013 - 2016. године када је преузеће било у минусу од осам до четири милиона. Од фебруара испалата зарада не касни ни дан, а број радника са 177 сведен је на 105.

“Паркинг сервис“ се финансира из споствених средстава, нису користили субвенције у претходном периоду, остварили су позитиван финансијски резултат са 135 запослених. Спроводе мере штедење и рационализације што је довело до смањења трошкова. Нису дугорочно задужени, плате се исплаћују редовно као и све законом прописане обавезе.

ЈКП “Водовод и канализација“ у извештајном периоду остварило је губитак од 50 милиона динара, од чега је само 19 милиона у вансудском поравнању исплаћено “Супер нови“. Највећи проблем су, како се чуло, ненаплаћена потраживања, а највећи дужници су општина Баточина са 100 милиона и “Застава камиони“ са дугом од 40 милиона. Од 1. марта 2015. године смањен је број запослених за 90 радника. У првом кварталу предузеће је напустило још седам радника. Средства за опремнине исплатили су из сопствених извора што је утицало на остварени губитак.

“Зеленило“, према речима Љиљане Тирнанић, без субвенција оснивача и даље не може да послује позитивно и да буде ликвидно. Неопходно је што пре урадити аналитику односно корекцију цена да би предузеће поставили на здраве ноге. Важеће цене су из 2007. године, с тим да су 2010.  увећане за 10 посто. “Зеленило“ нема никакве обавезе према Пореској управи, ПДВ се уредно плаћа, имам само један краткорочни кредит који измирује већ у јуну. Релативно уредно сервисира добављаче.

На данашњој седници прихваћен је и извештај о спроведеном конкурсу за доделу средстава из буџета града за 2018. годину за финансирање програма удружења / организација из области привреде. Стигла су три захтева која испуњавају све услове Пословно удуржење понуђача Србије у поступцима јавних набавки, HoReCa асоцијација и Организација потрошача Крагујевца који ће добити по 400 000 динара.

То је прави пример креирања буџета, пример како би требало да се ради и трудићемо се, истакао је градоначелник Николић, да пројектно финансирање уведемо у све области.

SocialTwist Tell-a-Friend
Претходна страна