Контактирајте нас за више информација
X





Zgrada_suda_4.jpg
 
Напредна претрага Напредна претрага
Gate of Europe

Географски информациони систем

Презентација финансирана од стране Америчке агенције за међународни развој

Асоцијација градова Весници мира

Салон антиратне карикатуре



Удружење крагујевчана

Лого

Редовна исплата зарада у свим јавно – комуналним предузећима у Крагујевцу
   

Захваљујући субвенцијама оснивача сва јавно - комунална предузећа у Крагујевцу успела су да консолидују своје пословање, да значајно смање затечене дугове, али и број запослених, као и да редовно измирују зараде - закључено је на седници Градског већа на којој су поред осталог разматрани извештаји о реализацији програма пословања за период 1. јануар - 31. март текуће године.

Градска Гробља су у прва три месеца остварила губитак од 1,7 милиона динара. У истом периоду прошле године губитак је био 8,1 милион. То значи, истакао је директор Никола Спасић, да смо месечно били у губитку преко два милиона, а сада 574 000 динара, што јасно показује о каквом помаку је реч. Смањили смо и број запослених. У тренутку када је преузео дужност, Спасић је затекао 70 посто запослених у администрацији, а 30 одсто оних који приходују. Цене нису мењане, нема кредитне задужености фирме, прошле године предузеће је дуговало шест плата, а сада се ушло у редовну исплату.

У ЈКП “Чистоћа“ значајно су смањени пословни расходи, за 38 посто, али су смањени и трошкови на свим нивоима. Први квартал обележиле су и значајне инвестиције - завршетак радова на Рециклажном центару који је коштао 80 милиона динара као и занављање возног парка. Од 13 камиона смећара, испоручено је девет а шест је већ регистровано. Данас и у уторак стижу још четири камиона чиме ће испорука бити окончана. На улицама се већ налази половина од две хиљаде нових контејнера. У “Чистоћи“ се зараде такође измирују редовно, као и порези и доприноси. У овом тренутку потражују 600 милиона динара, 300 милиона од физичких лица, а предузетници и правна лица дугују 150 милиона.

ЈКП “Градске тржнице“ оствариле су добитак од 38,5 милиона динара захваљујући субвенцијама оснивача, које су искоришћене за исплату пореза на имовину и накнаде за грађевинско земљиште која није плаћана од јуна 2005. године. Други део субвенција искоришћен је за исплату једне зараде и отпремнина за десет радника. Постигнута је потпуна ликвидност, у односу на период од 2013 - 2016. године када је преузеће било у минусу од осам до четири милиона. Од фебруара испалата зарада не касни ни дан, а број радника са 177 сведен је на 105.

“Паркинг сервис“ се финансира из споствених средстава, нису користили субвенције у претходном периоду, остварили су позитиван финансијски резултат са 135 запослених. Спроводе мере штедење и рационализације што је довело до смањења трошкова. Нису дугорочно задужени, плате се исплаћују редовно као и све законом прописане обавезе.

ЈКП “Водовод и канализација“ у извештајном периоду остварило је губитак од 50 милиона динара, од чега је само 19 милиона у вансудском поравнању исплаћено “Супер нови“. Највећи проблем су, како се чуло, ненаплаћена потраживања, а највећи дужници су општина Баточина са 100 милиона и “Застава камиони“ са дугом од 40 милиона. Од 1. марта 2015. године смањен је број запослених за 90 радника. У првом кварталу предузеће је напустило још седам радника. Средства за опремнине исплатили су из сопствених извора што је утицало на остварени губитак.

“Зеленило“, према речима Љиљане Тирнанић, без субвенција оснивача и даље не може да послује позитивно и да буде ликвидно. Неопходно је што пре урадити аналитику односно корекцију цена да би предузеће поставили на здраве ноге. Важеће цене су из 2007. године, с тим да су 2010.  увећане за 10 посто. “Зеленило“ нема никакве обавезе према Пореској управи, ПДВ се уредно плаћа, имам само један краткорочни кредит који измирује већ у јуну. Релативно уредно сервисира добављаче.

На данашњој седници прихваћен је и извештај о спроведеном конкурсу за доделу средстава из буџета града за 2018. годину за финансирање програма удружења / организација из области привреде. Стигла су три захтева која испуњавају све услове Пословно удуржење понуђача Србије у поступцима јавних набавки, HoReCa асоцијација и Организација потрошача Крагујевца који ће добити по 400 000 динара.

То је прави пример креирања буџета, пример како би требало да се ради и трудићемо се, истакао је градоначелник Николић, да пројектно финансирање уведемо у све области.

SocialTwist Tell-a-Friend
Претходна страна