Колевка индустрије у Србији, град богатог културно – историјског наслеђа, у свему први, прави још један искорак. Препознатљив по металском комплексу, град „националне класе“ мења свој имиџ и позиционира се на дигиталној мапи као пример добре праксе.

Наиме, у оквиру програма “Подршка локалним самоуправама на путу придруживања Европској унији”, који финансира Влада Шведске, а спроводи град Крагујевац, у сарадњи са Сталном конференцијом градова и општина и Шведском асоцијацијом локалних власти и региона, приводи се крају процес брендирања, ради стварања повољније климе за пословање на локалу и региону. Као приоритети идентификовани су металски и сектор информационе и комуникационе технологије.

У процесу анализе обухваћено је више од 100 различитих привредника, што кроз фокус групе што кроз врло детаљне упитнике. Показала је између осталог да недостаје инфрастуктура у граду, радна снага и у једном и у другом сектору, али и да постоји потреба за повезивањем та два сектора.

Анализа ланца вредности је завршена и ускоро ће бити доступна јавности, а ових дана рад на брендирању одвија се кроз фокус групе. У два дана, окупило се преко 50 учесника, представника привредног сектора, металског и ИКТ, образовних институција, пре свега Факултета инжењерских наука, затим представника организација за подршку пословању у Крагујевцу, Регионална агенција за економски развој Шумадије и поморавља, Развојни бизнис центар и Бизнис иновациони центар, као и представници Градске управе. Свој допринос брендирању града Крагујевца дали су и из Центра за развој каријере Универзитета у Крагујевцу, Канцеларије за младе као и студенти који се у оквиру летење праксе налазе на „стажу“ у локалној самоуправи.

Таква анализа рађена је први пут, а циљ је био да се утврде празнине у ланцу вредности како би се повећала вредност производа – истакла је Јелена Михајловић Танасијевић из СКГО у раду фокус групе са представницима организација цивилног друштва.

Циљ заједничког задатка је одржива будућност Крагујевца. Града у којем људи пре свега желе да живе и да остану да живе, јер само на тај начин биће људи који могу да раде и људи који желе да развијају свој бизнис чиме ће се заокружити читава прича.

Крагујевац је иначе први град у Србији, који ће по угледу на Њујорк, Амстерадм или Боден, утврдити какав је постојећи, а какав жељени имиџ града.