Међународни сајам туризма и сеоског туризма, ове године 13. по реду а под слоганом „Изабери своје путовање“ отворен је у хали Шумадија сајма. У присуству представника ресорних министарстава, ПКС, ГТО Србије, Амбасаде Израела, представника туристичких организација и Града Крагујевца, сајам је отворила народна посланица и дугогодишњи истакнути туристички радник, Наташа Јовановић.

Крагујевац је постао један од запажених градова на европској мапи сајмова и зато имамо чиме да се похвалимо. Развој и унапређење туризма и привлачење поред домаћих и страних туриста, после две године пандемије, не би били могући без огромне подршке Владе РС и државе и наравно ГТО Србије, рекла је на отварању Наташа Јовановић, народна посланица. Ове године остварено је 4,5 милиона посета, у протекле две године у Србији се отворило 46 нових хотела, подсетила је она као и на категоризацију великог броја домаћинстава на сеоском подручју. То је туристички производ који ће бити промовисан у наредна три дана на сајму у Крагујевцу. Културно етно заштићена подручја све више улажу у развој туризма и преко локалних самоупрва и преко помоћи ресорног министарства и Владе РС, а да бисмо што више привукли људе на домаћи туризам, подељено је 400 хиљада ваучера у вредности од 15 хиљада динара што је умногоме развило туристичку привреду, истакла је Јовановић. Према показатељима, Влада РС је у туризам ове године до октобра месеца уложила 8, 9 милијарди динара. Јовановић се захвалила што су излагачи изабрали гостољубиву  Шумадију и Крагујевац за промоцију најлепших крајева Србије и региона и пожелела добре пословне контакте који ће подићи привреду.

Ово је година у којој се српски туризам опоравља и то не видимо само кроз статистику која нам показује да смо већ прешли резултате из 2019. године већ и чињеницу коју су препознале међународне институције и Европска туристичка комисија, каже Марија Лабовић, директорка ГТО Србије, које су Србију препознала као земљу на првом месту по проценту раста и опоравку када је туризам у питању а то нам је подстрек да радимо још јаче и снажније на развоју, промоцији наше земље и додатним садржајима туристичких дестинација, истакла је она. Међународни сајам туризма и сеоског туризма је јако важан јер у први план ставља рурални туризам а то је туристички производ који се све више тражи што показују бројке домаћих и страних туриста у сеоским домаћинствима. Овај сајам је сачувао и сегмент гастрономије јер је то значајан чинилац у нашој туристичкој понуди и један је од топ три утиска сваког туристе.

Туристичке потенцијале, атракције и програме путовања током три дана сајма представиће преко 50 излагача, углавном локалних туристичких организација из Србије, Црне Горе, Босне и Херцеговине и Македоније. Излагачи су и туристичке агенције, хотелијери, бањска лечилишта, сеоска домаћинства, винарије и дестилерије. У хали Шумадија сајма представиће се и око 30 произвођача зимнице из Крагујевца и Шумадије и других делова Србије.

Бојан Павловић, директор ГТО Крагујевац се захвалио Министарству туризма и омладине на подршци и организацији овог сајма и у изградњи туристичко забавно – рекреативног парка на језеру Бубањ који ће посетиоцима бити на располагању од пролећа. Без подршке ГТО Србије, града Крагујевца и свих сарадника који својим радом и залагањем доприносе, не би било унапређења квалитета туристичке понуде у нашем граду која је у много чему превазишла 2019. годину.

Захваљујући подршци града Крагујевца сајмове можемо да организујемо у пуном капацитету, казао је Александар Штајн, директор Шумадија сајма. Поносни смо на чињеницу да ових дана промовишемо национални али и регионални туризам, додао је он и поздравио излагаче из Црне Горе, Босне и Херцеговине, Северне Македоније. Осим богате туристичке понуде посетиоци ће моћи да пробају и купе производе здраве хране више од 30 домаћинстава. Сигуран сам да ће очекивања остварити и излагачи и посетиоци.

Другог дана на платоу испред хале Шумадија сајма биће одржана Шумадијска чајанка са градоначелником на платоу на којој ће се такмичити преко 20 екипа такмичити у кувању ракије. Међународни сајам туризма и сеоског туризма у хали Шумадија сајма трајаће до 26. новембра, а посетиоци ће моћи од 10 до 18 часова погледају овогодишњу понуду.