У организацији Шумадије сајма и Градске туристичке организације Крагујевца под покровитељством града отворен је 12. Међународни сајам туризма и сеоског туризма. Сајам ће бити отворен до суботе 27. новембра.

Међународни сајам туризма и сеоског туризма у Крагујевцу представља туристичке, културне и гастрономске понуде Шумадије и Поморавља али и целе Србије и даје велики допринос не само развоју туризма Крагујевца већ целе државе, рекла је на отварању помоћница министарке за трговину, туризам и телекомуникације, Јелена Миленковић-Орлић. Све то доприноси позиционирању српског туризма, не само само у регионалним већ у европским и светским оквирима. Крагујевац је град у средишту Шумадије, на раскрсници путева и пре свега град добрих домаћина зато је важно што се у тој мери бави промоцијом гастрономских понуда, наше трпезе која треба да постане бренд јер ће помоћи да Србију промовишемо и као гастрономску дестинацију. Српски туризам је добио прилику да се и у оквиру глобалне кризе репозиционира и постане квалитетан производ у региону, Европи и на светском тржишту а ту шансу морамо да искористимо јер Србија има толико тога да понуди, поручила је Јелена Миленковић-Орлић.

Мистарство за трговину, туризам и телекомуникације даје подршку граду Крагујевцу и за последњих шест година опредељено је 69,5 милиона динара а за развој и промоцију гастрономских манифестација 52,8 милиона динара, тако ће наставити и даље рекла је Миленковић-Орлић јер желимо да улажемо у развој овог региона.

Туризам заједно са угоститељством су области које су највише погођене пандемијом. Држава и град Крагујевац бројним мерама учинили су да олакшају ситуацију у овим областима а имунизацијом, отпочела су и путовања која смо толико жељно ишчекивали, рекла је Сања Туцаковић, чланица Градског већа за локлану самоуправу. У наредном периоду наставићемо са активностима на промоцији туризма и надам се да ћемо заједно, као добар тим учинити да Крагујевац заузме још значајније место на туристичкој мапи Србије, региона па и шире. Иако је период епидемије и кризе донео бројне проблеме истовремено отворио је нова врата што нас је  подсетило на лепоте наших села, планина, језера и река и због тога још више заволимо нашу Србију, истакла је Сања Туцаковић, чланица Градског већа за локалну самоуправу.

Пуна хала излагача данас као што је и некада била, показује да туризам колико год да је погођен епидемијом показује да је издржљив, да се не предаје се и да ће се опоравити а то је тај оптимизам који нам је свима потребан, рекла је директорка Туристичке организације Србије, Марија Лабовић. На првом месту сајам у Крагујевцу промовише сеоски туризам који се у годинама кризе показао као туристички производ који се све више тражи а са којим заиста можемо да се похвалимо. Разменом искустава на едукативним радионицама, разговором са посетиоцима и ослушкујући шта њих занима је оно што ће нам помоћи да га унапредимо, јер туризам јесте праћење трендова и пружање позитивног доживљаја Србије сваком домаћем и страном туристи, казала је Марија Лабовић.

Од 25. до 27. новембра на штандовима у хали Шумадија сајма биће представљени туристички потенцијали Србије, Црне Горе, Босне и Херцеговине и по први пут са Косова и Метохије. Из године у годину сајам окупља све већи број излагача националне, регионалне туристичке организације, туристичке агенције које представљају понуду за зиму 2021/2022. године, хотеле, бањска лечилишта, сеоска домаћинства и пољоприпвредна газдинства.

Током првог дана сајма одржаће се промоција 2. Шумадијског фестивала ракије која ће се у организацији ГТО, Шумадија сајма и Асоцијације Шумадијска ракија, одржати 11. децембра, бројне промоције манифестација и дестинација на штандовима, а сутра, другог дана сајма градоначелник Никола Дашић биће домаћин Шумадијске чајанке.

Током три сајамска дана стручни жири који чине представници надлежних републичких институција и локалних туристичких организација изабраће најуспешније излагаче, а на затварању биће додељене награде у категоријама најуспешнија промоција, најуређенији излагачки простор, најбољи промо материјал. И ове године у оквиру сајма организован је Сајам зимнице произвођача здраве хране и пића.

У оквиру културно-уметничкиог програма наступали су студенти ФИЛУМ-а, ЦЗНК Абрашевић а приказан је промо филм Крагујевца-наш свет, у продукцији ГТО Крагујевац.