Крагујевац је данас домаћин Шумадијског фестивала ракије, а међу 40 излагача су и неке од најпознатијх дестилерија из целе Србије. Поред представника домаћина – Асоцијације „Шумадијска ракија“,  у излагачком програму су и ракије Западне Србије, представници Жупе Александровачке, дестилерије из Војводине, Источне и Западне Србије. Међународни карактер Фестивалу ове године дала је винарија Тиквеш, која представља своје ракије од грожђа.

Ракија је специјално пиће, која нас је кроз векове чувала и окупљала, повезивала породице, пријатеље и комшије, чинила нас оним што јесмо, рекао је отварајући Фестивал градоначелник Никола Дашић. А, да би остали то што јесмо ми морамо да чувамо традицију. Дашић се захвалио организаторима – Асоцијацији „Шумадијска ракија“, Градској туристичкој организацији и свим ентузијастима који су помогли да ракија шљивовица из Шумадије буде прва брендирана ракија са географским пореклом. То је обавеза више да Срби и Шумадинци своју ракију подигну на висок ниво, да славимо и промовишемо своје производе и да је представимо свету, да свет види какви смо домаћини, поручио је Дашић.

Шумадијски фестивал ракије је настао са циљем подизања нивоа ракијске културе и боље позиционираности дестилерија кроз промоцију, дистрибуцију и продају производа као и развоја и промоције ракијских тура, као специфичног туристичког производа.

У Србији је ракија део породичне традиције, части и угледа. У српском народу постојало је веровање да је најбоље место за темељ нове куће оно где шљива најбоље рађа, рекао је Горан Мијаиловић организатор Фестивала, власник дестилерије и председник Асоцијације. Занимљива је и чињеница да је књаз Милош донео уредбу да сељаци не смеју да се задужују тако што ће у залог давати казан за ракију. То се сматрало основом сваког домаћинства без кога живота нема.

Шумадија има велики потенцијал у производњи воћа и воћних ракија. У циљу очувања традиције и афирмације националног бренда  2017. године окупило се осам дестилерија из Шумадије и основало Асоцијацију „Шумадијска ракија“ са заједничким циљем да се производња ракије подигне на што већи ниво и то са етикетом географске ознаке.

Према речима Бојана Павловића директора Градске туристичке организације, овај Фестивал је само део активности које ГТО заједно са Асоцијацијом „Шумадијска ракија“ и са свим нашим партнерима, почев од Регионалне агенције за економски развој Шумадије и Поморавља и уз подршку града Крагујевца и наших ресорних министарстава, ради да би промовисала јединствени туристички производ шумадијских ракијских тура. Данас је њен дан. Дан нашег националног бренда, данас приказујемо колико знања, традиције и љубави стаје у ову чашицу, истакао је Павловић.